Game om eilandencultuur te doorbreken

Klantvraag
Voor het Woonwenz Event heeft Met Shamal een game ontwikkeld om de patronen en gevolgen van een gesloten cultuur te ervaren. Ondanks het vriendelijke en jarenlange contact tussen medewerkers werkten de verschillende afdelingen van Woonwenz inhoudelijk te veel op zichzelf. Successen en problemen werden niet altijd buiten de afdeling gedeeld en om hulp werd alleen gevraagd als er een vertrouwensband tussen medewerkers was.

De game
Om dit te doorbreken, heeft Met Shamal een game op maat gecreëerd: Schipbreuk, het grote Woonwenz Eilandenspel. Doel van de game was om samen met alle collega’s winnaarseiland te bereiken. Deelnemers spoelden individueel aan en moesten samen zien te overleven op verschillende eilanden. Door middel van opdrachten als ‘Kampvorming’, ‘de Kokosnoten-race’ en ‘The Battle of the Camps’ leerden deelnemers dat je samen meer bereikt dan alleen. Ingebouwde reflectiemomenten droegen gedragshulpmiddelen aan om samen verder te komen. Het stellen van (hulp)vragen, het delen van informatie en denken vanuit het doel in plaats van je eigen voorkeuren hebben een positieve werking op het slagen van de missie.

Evaluatie
Tijdens de eindevaluatie op winnaarseiland heerste er een uitgelaten sfeer. Deelnemers waren blij om samen de schatkist met beloning te kunnen openen. Er was veel stof om te bespreken: Wat maakte het ene kamp succesvoller dan het andere? Wanneer deel je informatie en wanneer niet? Wat herken je hiervan op de werkvloer? Hoe kunnen jullie deze inzichten toepassen als team?

Reacties deelnemers

‘Een grote eye-opener.’

‘Hilariteit, chaos en een hele belangrijke les.’

‘Het decor en de tijdsdruk maakte dat ik echt voelde dat ik aan het overleven was.’

 

 

 

 

Terug naar alle Leervaringen